חתימה דיגיטלית חינם: ייעול התפקוד העסקי

חתימה דיגיטלית חינם: ייעול ושיפור התפקוד העסקי

דף הבית » חתימה דיגיטלית חינם: ייעול ושיפור התפקוד העסקי

התקדמות עסקית פירושה היום בחירות בפתרונות עדכניים לניהול עסקי ושיפור התפקוד בכל המחלקות בבית העסק, ומרכיב עיקרי בהתנהלות עסקית יעילה הוא מעבר לחתימה דיגיטלית.

חברת ComSign מציעה הזדמנות לחוות את הפתרון של חתימה דיגיטלית חינם, לפרק זמן שיוגדר מראש, כדי להבין איך חתימות מקוונות שמתבצעות מרחוק, משנות את ההתנהלות העסקית באופן שלא הכרתם.

חתימה דיגיטלית חינם במקום להסתבך עם ערמות של ניירת

כאשר בעלי עסקים וארגונים מתחילים את המעבר ממשרד מבוסס ניירת למשרד דיגיטלי, השינוי הראשון שהם בדרך כלל מתחילים איתו הוא המעבר מחתימות על מסמכים בכתב יד, לחתימות דיגיטליות מאובטחות.

אז אם אתם מנהלים עסק קטן או שאתם חלק מתאגיד גדול, חתימות דיגיטליות מתאימות לכם, ובמאמר זה נסביר למה כדאי להתנסות בחתימה דיגיטלית בפלטפורמת Wesign לשיפור היעילות בהתנהלות העסקית, עם פתרון שמשדרג את הטיפול במסמכים.

אופטימיזציה ויעילות תהליכים

פתרונות חתימה דיגיטלית מפחיתים באופן דרסטי את העלויות האדמיניסטרטיביות, עם אוטומציה של תהליכי חתימה לשליטה מלאה.

זוהי טכנולוגיה חשובה היום במגזרים שונים, כולל סוכנויות ממשלתיות, עסקים שמספקים שירותים פיננסיים, שירותי בריאות וכל ארגון או חברה מכל סוג.

יתרונות מעשיים של חתימות דיגיטליות

כשאנחנו מדברים על פתרונות חתימות מקוונות מרחוק, אנחנו מדברים בעיקר במונחים של יתרונות חשובים:

חיסכון בזמן ובמשאבים. אפשרות חתימה ושליחה מיידית של מסמכים באמצעות מספר ערוצים דיגיטליים, תוך ביטול הצורך בהדפסה. כלומר, כמה צדדים יכולים לחתום על כמויות גדולות של מסמכים בו-זמנית, מה שמייעל את ההתנהלות.

חיסכון כלכלי. שימוש בחתימות דיגיטליות מוביל להפחתה עד למינימום כמעט של עלויות הקשורות לייצור, אחסון וסילוק נייר, לצד הפחתת שעות העבודה של העובדים, המוקדשות לניהול ניירת.

ניצול שטח. פינוי שטח משרדי על ידי דיגיטציה של תהליכי טיפול במסמכים, מה שמאפשר שימוש טוב ויעיל יותר במשאבים פיזיים.

שיפור בזרימת העבודה הארגונית. מעבר לאוטומציה של ניהול המשרד על מנת להגדיל את הפרודוקטיביות, לצמצם טעויות אנוש, להאיץ תהליכים, ולהניע את היעילות התפעולית הכוללת.

בקרה ופיקוח. שליטה על תהליכי עבודה של מסמכים, תהליכי חתימה וחותמים מורשים בתוך הארגון, תוך הקפדה על תאימות ושקיפות.

שיפור חווית הלקוחות. אפשרויות חתימה מרחוק מספקות חווית שירות מהירה, נוחה ומשופרת ללקוחות.

מיתוג ידידותי לסביבה. חתימות דיגיטליות מתאימות למגמות עסקיות ירוקות מודרניות, ומקדמות תדמית ארגונית ידידותית לסביבה.

אינטגרציה חלקה. פתרונות החתימה הדיגיטלית של ComSign משתלבים היטב עם יישומים ארגוניים פופולריים, ומשפרים את תאימות זרימת העבודה.

שיפור אבטחת המידע. חתימות דיגיטליות מאובטחות מונעות תרחישי זיוף והכחשה, ומציעות הגנה חזקה למסמכים שלכם.

חתימה מכל מכשיר

חתימה מרחוק נתמכת בכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט, כולל מחשבים ניידים, מחשבים שולחניים, סמארטפונים וטאבלטים.

תהליך זה אינו דורש תוכנה ספציפית או מערכת הפעלה מסוימת, מה שהופך אותו לפשוט וידידותי למשתמש, כפי שתיווכחו לדעת אם תתנסו בפתרון חתימה דיגיטלית חינם שתדגים את האופן בו ניתן ליישם את החתימה בקלות ובאינטואיטיביות בכל המכשירים.

קבילות משפטית

כל היתרונות האלו מעניקים לבעלי עסקים בעיקר שקט נפשי בידיעה שבית העסק שלהם מתנהל באופן יעיל ומאובטח, וזה בדיוק מה שאנחנו מציעים. החתימות הדיגיטליות המאושרות של ComSign תואמות לחוק החתימה האלקטרונית משנת 2001, כלומר, מסמכים חתומים דיגיטלית עמידים בפני חבלה וקבילים מבחינה משפטית.

וזה עוד לא הכול, שימו לב: חברת ComSign עומדת כגוף ההסמכה הבלעדי של ישראל המוכר תחת eIDAS, התקן האירופי המחמיר ביותר, המבטיח קבלת תעודות ComSign בכל מדינות אירופה.

חתימות דיגיטליות משולבות בלוקצ'יין

אחת המגמות האחרונות בחתימות דיגיטליות היא השילוב של טכנולוגיית בלוקצ'יין כדי לשפר את האבטחה והשקיפות. חתימות דיגיטליות אלו הפכו להיות פופולריות בזכות יכולתן לספק רשומות בלתי ניתנות לשינוי, עם עמידות בפני חבלה של מסמכים חתומים.

מגמה זו ממנפת את האופי המבוזר והמוצפן של הבלוקצ'יין כך שניתן להיות בטוחים ורגועים בידיעה שברגע שמסמך נחתם ונרשם בבלוקצ'יין, לא ניתן לשנותו ללא זיהוי. כל שינוי חתימה ומסמך מוטבעים ומתועדים בזמן בבלוקצ'יין, מה שמספק מסלול שקוף וניתן לביקורת שבונה אמון בין הצדדים.

בתעשיית הנדל"ן, למשל, חברות מתחילות להשתמש בחתימות דיגיטליות משולבות בלוקצ'יין כדי לייעל עסקאות נכסים. לדוגמה, קונה ומוכר יכולים לחתום על הסכם מכירת נכס בצורה דיגיטלית, ולאחר מכן המסמך החתום נרשם בבלוקצ'יין, בתהליך שמאיץ את ביצוע העסקה ומאפשר לצדדים לוודא שהמסמך מאובטח, ניתן לאימות ולא ניתן להתעסק איתו לאחר החתימה.

בשורה התחתונה, זה הזמן לנקוט בצעד הבא לשדרוג ההתנהלות העסקית

זה הזמן לבחור בפתרונות יעילים, מאובטחים ונוחים שמגיעים עם חתימה דיגיטלית חינם לתקופת התנסות ראשונה כדי להבין איך אפשר לשדרג את ההתנהלות העסקית עם מהלך אסטרטגי שמייעל את זרימות העבודה שלכם, מפחית עלויות ומשפר את התפקוד העסקי הכולל.

לכל שאלה נוספת או מידע נוסף שיעזור לכם לקבל החלטה מושכלת, אל תהססו לפנות אלינו. הצוות שלנו זמין לסייע לכם להבין את האופן בו פתרונות החתימה הדיגיטלית ניתנים להתאמה לצרכים העסקיים הספציפיים שלכם, עם הכוונה בדרך למצוינות דיגיטלית.

הלקוחות שואלים, אנחנו עונים:

מהי חתימה דיגיטלית ואיך התהליך עובד?

חתימה דיגיטלית היא חותמת אלקטרונית ומוצפנת של אימות על מידע דיגיטלי כגון מיילים, מסמכים או חוזים, והחתימה מאשרת שמקור המידע מגיע מהחותם ללא שינויים. חתימות דיגיטליות משתמשות בפורמט סטנדרטי ומקובל בשם Public Key Infrastructure (PKI) – זוג מפתחות: מפתח פרטי, המוחזק בצורה מאובטחת על ידי החותם, ומפתח ציבורי, הזמין לכל אחד.

כאשר מסמך נחתם בצורה דיגיטלית, החתימה נוצרת באמצעות המפתח הפרטי של החותם. לאחר מכן, הנמען יכול להשתמש במפתח הציבורי של החותם כדי לאמת את האותנטיות והשלמות של החתימה.

האם חתימות דיגיטליות מחייבות מבחינה משפטית ומוכרות ברחבי העולם?

כן. חתימות דיגיטליות מאובטחות מחייבות מבחינה משפטית ומוכרות במדינות רבות ברחבי העולם, עם עמידה בתקנים בינלאומיים שונים, כגון תקנת eIDAS באיחוד האירופי, שמבטיחה שלחתימות דיגיטליות יש מעמד משפטי זהה לחתימות רגילות בכתב יד, בתנאי שהן עומדות בקריטריונים ספציפיים לאותנטיות, יושרה ואי-הכחשה.

הכרה גלובלית זו הופכת חתימות דיגיטליות לפתרון חשוב לחתימה על הסכמים וביצוע עסקאות מרחוק.

מהי חתימה מרחוק?

חתימה "קלאסית" כוללת שימוש בעט כדי לחתום את שמו על נייר, שנעשה בסגנון כתב היד הייחודי של האדם.

חתימה דיגיטלית בנייד שמתבצעת מרחוק, שומרת על האלמנט האישי הזה אך מבטלת את הצורך בנייר ועט פיזיים, והחתימה מוחלת באופן אלקטרוני. כלומר, החותם מקבל מסמך במייל או ב-SMS ו"מצייר" או חותם בצורה דיגיטלית את חתימתו.

מהי המסגרת המשפטית של חתימות דיגיטליות?

המחוקק הישראלי חוקק את חוק החתימה האלקטרונית 2001, והחוק נכנס לתוקף ב-4 באוקטובר של אותה שנה. על פי חוק זה, חתימה אלקטרונית מוגדרת כ: "חתימה שהיא מידע אלקטרוני או שלט אלקטרוני, המצורפת או מקושרת להודעה אלקטרונית".

ניתן ליצור סוגים שונים של חתימות דיגיטליות, כמו למשל חתימות שנוצרות באמצעות תוכנה, חתימות סרוקות בכתב יד, או חתימות מרחוק "שצוירו" באמצעות עכבר מחשב, עט דיגיטלי, או אפילו אצבע בסמארטפון.